OKRESOWE PRZEGLĄDY GWARANCYJNE SPRZĘTÓW PROFESJONALNYCH
Oferujemy kompleksowe usługi przeglądów gwarancyjnych dla urządzeń profesjonalnych marki Kärcher. Urządzenia wysokociśnieniowe HD / HDS, Szorowarki BD/BR, odkurzacze IV,IVM,IVRL, zamiatarki KM.
Mogą być to przeglądy kwartalne, półroczne i roczne, w zależności od reżimu ustalonego przez producenta.
Dzięki regularnym przeglądom gwarancyjnym:
- zapewniasz sobie bezawaryjną pracę maszyn Karcher,
- utrzymujesz ważność gwarancji producenta,
- minimalizujesz ryzyko kosztownych napraw,
- przedłużasz żywotność sprzętu.
Nasze usługi obejmują:
- diagnostykę techniczną, zgodną z procedurą producenta,
- kontrolę kluczowych podzespołów,
- doradztwo w zakresie dalszej eksploatacji urządzenia.
Zapraszamy do kontaktu z nami, aby umówić przegląd!
Istnieje możliwość dojazdu do klienta – koszt dojazdu ustalany indywidualnie.
Dokument gwarancyjny
urządzeń do użytku domowego
A. WSKAZANIE RZECZY, KTÓREJ DOTYCZY GWARANCJA
Niniejsze warunki gwarancji znajdują zastosowanie do wszystkich
modeli urządzeń w kategoriach wymienionych poniżej:
Urządzenia wysokociśnieniowe: K 2 – K 7, KHP, KHD. Mobilne
urządzenia wysokociśnieniowe: KHB, OC 3. Zamiatarki: S. Odkurzacze
uniwersalne: WD, KWD. Odkurzacze kominkowe: AD. Odkurzacze
z funkcją prania: SE. Odkurzacze z filtrem wodnym: DS.
Odkurzacze do pracy na sucho: VC, CVH. Parownice: SC, SI, SV, KST.
Szczotki elektryczne: KB, Mopy elektryczne: FC, EWM. Polerki: FP.
Myjki do okien: WV, KV, KWI. Roboty czyszczące: RCV, RCF. Oczyszczacze
powietrza: AF. Pompy wody: SP, BP. Elektryczne skrobaczki
do szyb: EDI. Urządzenia do czyszczenia tarasu: PCL. Opryskiwacze
akumulatorowe: PSU. Urządzenia do usuwania chwastów:
WRE. Dmuchawy do liści: LBL. Nożyce do trawy i krzewów: GSH.
Kosiarki: LMO. Podkaszarki: LTR. Nożyce do żywopłotu: HGE, PHG.
Odkurzacze do liści: BLV. Pilarki łańcuchowe: CNS, PSW. Piły do
gałęzi: PGS, TLO.
B. WARUNKI UDZIELONEJ GWARANCJI
1. Gwarantem jakości urządzenia jest Kärcher Sp. z o.o., 31-346
Kraków, ul. Stawowa 138-140. Gwarancja jest udzielona wyłącznie
na urządzenia, które zostały sprzedane na terenie
Rzeczpospolitej Polskiej przez Kärcher Sp. z o.o.
2. Kärcher Sp. z o.o. gwarantuje najwyższą jakość urządzenia produkcji
firmy Kärcher odpowiadającą właściwościom i przeznaczeniu
określonym w instrukcji obsługi.
3. Kärcher Sp. z o.o. ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne
(materiałowe bądź produkcyjne) tkwiące w urządzeniu w okresie
24 miesięcy od daty jego sprzedaży.
4. Ze względu na nieprofesjonalny charakter urządzenia, gwarancja
na urządzenie jest udzielana wyłącznie konsumentowi,
tj. osobie fizycznej, która nabywa rzecz ruchomą w celu nie
związanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą
lub zawodową.
5. Ujawnione w okresie gwarancji wady zostaną usunięte w czasie
nie dłuższym niż 30 dni, licząc od daty przekazania urządzenia
do naprawy.
C. SPOSÓB REALIZACJI REKLAMACJI
1. W trybie door to door, D2D, („od drzwi do drzwi”). Reklamację
urządzenia należy zgłosić poprzez wypełnienie formularza na
portalu MyKärcher na stronie internetowej www.karcher.pl lub
zgłoszenie chęci odbioru urządzenia przez Gwaranta w Biurze
Obsługi Klienta pod numerem infolinii: 12 639 71 05. Odbiór
paczki następuje przez kuriera DPD ze wskazanego miejsca
w Polsce, chyba że Klient zdecyduje się na dostarczenie jej do
punktu odbioru i wydawania przesyłek DPD. Pakując urządzenie
i wyposażenie w odpowiedni karton należy odłączyć węże
i złączki od urządzenia, usunąć wodę, środki czyszczące, śmieci,
zastosować wypełniacze dla ochrony urządzenia przed uszkodzeniem,
dołączyć wydruk wygenerowanego protokołu reklamacyjnego,
kopię dowodu zakupu i nakleić na paczkę wydruk
dostarczonego listu przewozowego. Reklamowane w ramach
gwarancji urządzenie winno być dostarczone wraz z wyposażeniem
standardowym, czyste, z czytelną tabliczką znamionową
i kopią dowodu zakupu. Gwarant odbiera towar i ponosi koszty
przesyłki.
2. Przez dostarczenie wadliwego urządzenia do Sprzedawcy. Reklamowane
w ramach gwarancji urządzenie winno być dostarczone
wraz z wyposażeniem standardowym, czyste, z czytelną
tabliczką znamionową i kopią dowodu zakupu.
3. Przez dostarczenie wadliwego urządzenia do Centralnych
Warsztatów Naprawczych Kärcher lub Autoryzowanego Warsztatu
Naprawczego (dalej AWN). Aktualny wykaz Warsztatów
patrz www.karcher.pl, zakładka Serwis i Wsparcie. Reklamowane
w ramach gwarancji urządzenie winno być dostarczone wraz
z wyposażeniem standardowym, czyste, z czytelną tabliczką
znamionową i kopią dowodu zakupu.
D. ODMOWA UZNANIA REKLAMACJI
Serwis odmawia uznania reklamacji tylko w przypadku:
• stwierdzenia użytkowania urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem
i instrukcją obsługi,
• dostarczenia urządzenia brudnego, urządzenia bez osprzętu
standardowego, bez tabliczki znamionowej,
• stwierdzenia przyczyny usterki innej niż wada materiałowa
bądź produkcyjna tkwiąca w urządzeniu,
• braku dowodu zakupu.
E. GWARANCJĄ JAKOŚCI NIE SĄ OBJĘTE WADY
1. Części, które przy zgodnej z zaleceniami eksploatacji podlegają
naturalnemu zużyciu przed upływem okresu gwarancji: wysokociśnieniowe
urządzenia czyszczące: osprzęt, zawory wysokociśnieniowe,
ssawne, przelewowe, uszczelniacze pompy, o-ringi,
tłoki; odkurzacze, odkurzacze piorące: osprzęt, filtry, uszczelki,
pompka wody (zatarcie spowodowane pracą na sucho, niewłaściwymi
środkami czyszczącymi); parownice: osprzęt, uszczelki,
zawory; zamiatarki: szczotki zamiatające, osłony gumowe komory
szczotki, filtry; Urządzenia akumulatorowe: akumulatory.
2. Wady powstałe w wyniku uszkodzeń mechanicznych, termicznych
lub chemicznych urządzenia i wyposażenia.
3. Uszkodzenia spowodowane wadliwą instalacją elektryczną
Użytkownika, zalaniem podzespołów elektrycznych wodą.
4. Uszkodzenia spowodowane przeciążeniem urządzenia.
5. Uszkodzenia powstałe wskutek stosowania innych chemicznych
środków czyszczących niż zalecane przez producenta dla
danego typu urządzenia, nie stosowania się do uwag eksploatacyjnych
przy korzystaniu ze środków chemicznych.
6. Uszkodzenia powstałe w wyniku: zasilania urządzenia wysokociśnieniowego
zanieczyszczoną wodą, niewłaściwym bądź
zanieczyszczonym paliwem, pracy z wykorzystaniem nieoryginalnych
lub niewłaściwych dla danego modelu części zamiennych
i wyposażenia, wykonywaniem napraw i przeróbek przez
osoby nieupoważnione.
7. Uszkodzenia związane z brakiem zalecanych czynności konserwacyjnych
– patrz instrukcja obsługi.
8. Wady wynikające z przeszkód technologicznych i technicznych
– m.in. ograniczenie kompatybilności oprogramowania wynikające
z zainstalowania innych aplikacji, niedostosowanie do
wymogów minimalnych określonych przez dostawcę aplikacji,
niedokonywanie wymaganych aktualizacji.
F. DODATKOWE POSTANOWIENIA
W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu
z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony
i na koszt sprzedawcy, a gwarancja nie ma wpływu na te środki
ochrony prawnej.
Adresy Centralnych Warsztatów Naprawczych Kärcher i Autoryzowanych
Warsztatów Naprawczych (punktów serwisowych) w Polsce
dostępne są na www.kaercher.com/pl i pod numerami infolinii:
801 811 234, 12 639 71 05.
Dokument gwarancyjny
urządzeń do zastosowań profesjonalnych
A. WSKAZANIE RZECZY, KTÓREJ DOTYCZY GWARANCJA
Niniejsze warunki gwarancji znajdują zastosowanie do wszystkich modeli
urządzeń w kategoriach wymienionych poniżej:
Urządzenia wysokociśnieniowe z podgrzewaniem wody: HDS klasa super,
HDS klasa średnia, HDS klasa kompakt, HDS upright, HDS urządzenia specjalistyczne,
HDS trailer, HDS z silnikiem spalinowym, HDS stacjonarne, nagrzewnice,
Urządzenia wysokociśnieniowe: HD klasa super, HD klasa średnia,
HD klasa kompakt, HD klasa mobilna, HD specjalistyczne, HD classic,
HD spalinowe, HD stacjonarne, HDC classic, HDS standard, HDC advanced,
HD trailer, generatory prądu PGG, urządzenia ultra wysokociśnieniowe UHP,
urządzenia do czyszczenia suchym lodem IB, pompy brudnej wody WWP,
Urządzenia ogrodowe: piły łańcuchowe CS, dmuchawy LB, LBB, kosiarki LM,
narzędzia wielofunkcyjne MT, MT CS, MT HT, nożyce do żywopłotu HT, podkaszarki
LT, kosy BCU, Odkurzacze na sucho i mokro: wersje TACT, wersje
AP, wersje Standard, wersje do zadań specjalnych., Odkurzacze ręczne: HV,
Myjki do okien: WVP, Odkurzacze na sucho: T, BV, BVL, szczotki elektryczne
EB, Odkurzacze szczotkowe: CV, CVS, Urządzenia ekstrakcyjne: Puzzi,
PW, Dmuchawy: AB, Automaty do wykładzin: BRC, Parownice i odkurzacze
parowe: SG, SGV, SGG, Oczyszczacze powietrza: AF, AFG, Urządzenia do dezynfekcji:
PS, ES, Szorowarki z fotelem dla operatora: B R, BD R, Szorowarki
step-on: BD RS, Szorowarki walked-behind: BD W, B W, Szorowarki klasy
kompakt: BD C, BR C, Szorowarki jedno-tarczowe: BDS, BDP, Szorowarki
do schodów: BR ESC, Polerki: BDP, Zamiatarki z fotelem dla operatora: KM
R, Zamiatarki walked-behind: KM W, Zamiatarki ręczne: KM C, Odkurzacze
przemysłowe: IVC, IVM, IVS, IVR, IVR-B, IVR-L, Odpylacze przemysłowe: ID,
Autonomiczne roboty: KIRA, Urządzenia samoobsługowe: SB VC, SB MC, SB
OB, Myjnie samochodowe: CB, CWB, CW.
B. WARUNKI UDZIELONEJ GWARANCJI
1. Gwarantem jakości urządzenia jest Kärcher Sp. z o.o., 31-346 Kraków,
ul. Stawowa 138-140. Gwarancja jest udzielona wyłącznie na urządzenia,
które zostały sprzedane na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przez
Kärcher Sp. z o.o.
2. Kärcher Sp. z o.o. ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne (materiałowe
bądź produkcyjne) tkwiące w urządzeniu w okresie 24 miesięcy od
daty jego sprzedaży.
3. Posiadacz ważnego dokumentu gwarancyjnego może kierować roszczenia
z tytułu gwarancji bezpośrednio do Centralnych Warsztatów
Naprawczych Kärcher (zwanymi dalej CWN lub CWN Kärcher) bądź
w każdym Autoryzowanym Warsztacie Naprawczym Kärcher (zwanym
dalej AWN) na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Sprzedawca jest zobowiązany do wykonania przeglądu zerowego urządzenia
w obecności Klienta. (*)
5. Klient zobowiązuje się do dokonywania okresowych, odpłatnych przeglądów
technicznych urządzenia przez CWN Kärcher lub AWN zgodnie
z instrukcją obsługi i książką przeglądów urządzenia.
6. Pierwszy przegląd techniczny urządzenia profesjonalnego lub przemysłowego
należy wykonać w okresie 2-3 miesięcy od momentu uruchomienia
nabytego sprzętu, chyba że książka przeglądów stanowi inaczej.
7. Ujawnione w okresie gwarancji wady zostaną usunięte najdalej w ciągu
21 dni, licząc od daty dostarczenia urządzenia do CWN Kärcher lub
AWN. Okres trwania gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym
urządzenie było w dyspozycji CWN lub AWN.
8. Reklamowane urządzenie winno być dostarczone z kompletnym wyposażeniem
standardowym, czyste, z czytelną tabliczką znamionową
i nadrukami. W przypadku Urządzenia zakupionego przez Konsumenta
reklamację urządzenia należy zgłosić poprzez kontakt z Biurem Obsługi
Klienta pod numerem infolinii: 12 639 71 05. W tym przypadku Urządzenie
odbierane jest przez Gwaranta i na jego koszt.
9. Silnik spalinowy będący podzespołem urządzenia marki Kärcher podlega
zasadom eksploatacji określonym przez producenta silnika i procedurze
gwarancyjnej świadczonej przez jego autoryzowany serwis
w Polsce.
10. Części wymienione w ramach gwarancji stanowią własność Kärcher Sp.
z o.o. Wszystkie części wymienione w procesie reklamacyjnym są objęte
gwarancją do końca okresu gwarancji podstawowej urządzenia. Okres
trwania gwarancji na wymienioną część nie ulega przedłużeniu. (**)
11. Koszt dojazdu do reklamowanego urządzenia lub dostarczenia reklamowanego
urządzenia do CWN Kärcher lub AWN ponosi gwarant. W przypadku
nieuzasadnionego wezwania CWN lub AWN, CWN lub AWN mają
prawo obciążyć Klienta kosztami dojazdu i kosztami manipulacyjnymi
związanymi z wyjaśnieniem sprawy. (**)
12. Dokument gwarancyjny jest ważny jeśli posiada prawidłowo wypełnione
wpisy dot. sprzedanego urządzenia (bez skreśleń i poprawek)
i pieczęć sprzedawcy a Klient (**) kwituje podpisem protokół przekazania
urządzenia.
13. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu
z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt
sprzedawcy, a gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
* – nie dotyczy: odkurzaczy klasy T i NT
– urządzeń do czyszczenia dywanów PUZZI
– zimnowodnych urządzeń wysokociśnieniowych
klasy Compact
** – nie dotyczy konsumenta
C. ODMOWA PRZYJĘCIA REKLAMACJI
CWN Kärcher i AWN odmawiają przyjęcia reklamacji tylko w przypadku:
• stwierdzenia użytkowania urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem
i instrukcją obsługi,
• dostarczenia urządzenia brudnego, urządzenia bez osprzętu standardowego,
bez tabliczki znamionowej,
• stwierdzenia przyczyny usterki innej niż wada materiałowa bądź produkcyjna
tkwiąca w urządzeniu,
• nieważnego dokumentu gwarancyjnego oraz braku dowodu zakupu,
• braku udokumentowanych okresowych przeglądów technicznych urządzenia
przez CWN lub AWN.
D. GWARANCJĄ JAKOŚCI NIE SĄ OBJĘTE WADY:
1. Części zamiennych i elementów wyposażenia podlegających normalnemu
zużyciu eksploatacyjnemu:
• Odkurzacze, urządzenia do czyszczenia dywanów: osprzęt zewnętrzny,
filtry, kabel zasilający koła
• Parownice: osprzęt zewnętrzny
• Urządzenia HD: osprzęt zewnętrzny, zawory, uszczelnienia, filtry, kabel
zasilający, koła
• Urządzenia HDS: osprzęt zewnętrzny, zawory, uszczelnienia, filtry, dysza
paliwa, elektroda zapłonowa, kabel zasilający, koła
• Szorowarki: szczotki, wałki / tarcze napędowe do padów, listwy ssawne,
listwy osłonowe, koła, akumulatory trakcyjne
• Zamiatarki: szczotki, listwy osłonowe, świece zapłonowe, filtry, koła,
akumulator rozruchowy, akumulatory trakcyjne
• Odśnieżarki: filtry, świeca zapłonowa, frez do śniegu, kołki zabezpieczające
frez
• Głowice do czyszczenia zbiorników: uszczelnienia
• Urządzenia typu HDR: filtry
• Odkurzacze przemysłowe: filtry, osprzęt
• Urządzenia do czyszczenia suchym lodem: uszczelnienia, osprzęt.
2. Mechaniczne (pęknięcia, złamania, przecięcia, przetarcia, odkształcenia
spowodowane uderzeniem, zatarcie silnika czy układu przeniesienia napędu
spowodowane brakiem smarowania).
3. Wywołane pracą, bądź składowaniem urządzenia w skrajnie niekorzystnych
warunkach tzn. dużej wilgotności, zapylenia, zbyt niskiej (mróz)
bądź zbyt wysokiej temperatury otoczenia.
4. Spowodowane zanieczyszczeniami wody, paliwa, powietrza.
5. Spowodowane wadliwą instalacją elektryczną użytkownika.
6. Spowodowane zalaniem, zawilgoceniem podzespołów elektrycznych
bądź elektronicznych wodą.
7. Powstałe wskutek stosowania innych środków chemicznych niż zalecane
przez producenta dla danego typu urządzenia, nie stosowanie się do
uwag eksploatacyjnych przy korzystaniu ze środków chemicznych.
8. Termiczne, spowodowane zastosowaniem niewłaściwego paliwa, zasysania
cieczy łatwopalnych, bądź tlących się zanieczyszczeń, zaburzeniem
chłodzenia silnika, zaburzeniem wylotu spalin, zastosowaniu
niewłaściwych bezpieczników, zasilaniem urządzenia wodą o wyższej
temperaturze niż wskazana w instrukcji obsługi.
9. Uszkodzenia wynikłe z zaniechania przez Użytkownika czynności konserwacyjnych
i obsługowych przewidzianych w instrukcji obsługi i dokumentach
towarzyszących.
10. Uszkodzenia wynikłe ze stosowania nieoryginalnych, niewłaściwych dla
danego modelu części zamiennych i wyposażenia, wykonywaniem napraw
i przeróbek przez osoby nieupoważnione.
11. Usterki powstałe wskutek kontynuowania pracy niesprawnym urządzeniem
czy osprzętem.
12. Wady wynikające z przeszkód technologicznych i technicznych – m.in.
ograniczenie kompatybilności oprogramowania wynikające z zainstalowania
innych aplikacji, niedostosowanie do wymogów minimalnych
określonych przez dostawcę aplikacji, niedokonywanie wymaganych
aktualizacji.
Adresy Centralnych Warsztatów Naprawczych Kärcher i Autoryzowanych
Warsztatów Naprawczych (punktów serwisowych) w Polsce dostępne są
na www.kaercher.com/pl i pod numerami infolinii: 801 811 234, 12 639
71 05.
Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów kodeksu cywilnego lub ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Adresy AWN (punktów serwisowych) w Polsce dostępne są na www.karcher.pl i pod numerami infolinii: 801 811 234, 12 639 71 05.
Serwis Centralny Urządzeń Domowych Kärcher (SCK): 31-346 Kraków, ul. Stawowa 140.
W przpadku realizacji naprawy gwarancyjnej (lub pogwarancyjnej) w BCC Apeks zapraszamy do naszych punktów sprzedaży lub o kontakt telefoniczny:
- ul. Bystrzańskiej 92a w Bielsku-Białej, tel. 033/ 816 38 40,
- ul. Fabrycznej 2 w Tychach, tel. 032/ 329 12 30
- ul. Browarnej 42 w Żywcu, tel./fax 033/ 861 06 70,